PREDŠKOLA
Što se očekuje od PREDŠKOLCA u godini prije polaska u školu ?
Tjelesna i motorička zrelost
-
zdravo je i dobro razvijeno.
-
spretno je i voli biti u pokretu
-
pravilno drži olovku, voli crtati, pisati i izrezivat
-
zna crtati krug, kvadrat, trokut, romb
-
crtež čovjeka ima barem glavu, vrat, tijelo, noge, ruke, oči, nos, usta, kosu, uši, naznake odjeće
Spoznajna zrelost
-
ima dobru pažnju
-
može se igrati i biti ciljano u nekoj aktivnosti i do 60 minuta s povremenim otklanjanjem pažnje
-
ustrajno je u onom što je započelo i da završi ono što je započelo
-
razlikuje i imenuje boje i njihove nijanse
-
uspoređuje i imenuje količinske, prostorne i vremenske odnose ( veće , manje, jednako, gore-dolje, ispred-iza, prije – poslije i sl.).
-
razlikuje desno i lijevo na sebi, drugima i u prostoru
-
broji do 30
-
zbraja i oduzima na konkretnom materijalu do 10 ( bombonima, priboru za jelo i sl.)
-
pamti priče s detaljima
-
probleme pokušava riješiti samostalno
-
ima važna predznanja o sebi, obitelji i sl. ( ime, prezime, adresa, što radi mama, što radi tata…)
Govorno jezična zrelost
-
izgovara glasove čisto i govori razgovjetno
-
može rastaviti riječ na glasove i spajati u riječ ( N ….O…..S = NOS)
-
razumije i slijedi upute zadane riječima
-
riječima izriče što želi, treba, misli, osjeća
-
sluša i sudjeluje u grupnom razgovoru
-
pripovijeda događaj ili priču u logičnom slijedu ( početak, sredina, kraj)
Emocionalna i socijalnoa zrelost
-
kontrolira burno izražavanje emocija ( ljutnju)
-
može se strpjeti i pričekati da zadovolji svoje potrebe
-
veseli se uspjehu i podnosi neuspjeh i pokušava ponovo
-
samostalno je u brizi za sebe ( jelo, WC, odijevanje, briga o vlastitim stvarima
-
u igri je samostalno, potiče igru i kreativno je
-
surađuje s vršnjacima i dogovorom rješava manje sukobe
-
poštuje dogovorena pravila
-
izražava svoje i uvažava tuđe potrebe i želje
-
poštuje i čuva svoju i tuđu imovinu
-
surađuje s odraslima
-
otvoreno je i komunikativno
-
zna se zauzeti za sebe
-
Kkristi fraze kulturnog ophođenja ( pozdrav, molim, hvala, izvoli, oprosti…)
Ipak važno je znati !
Sva se djeca razlikuju. Neće sva djeca u predškolskoj dobi imati jednako razvijene sve navedene osobine. Iskoristite mogućnost ponude individualnih razgovora s odgajateljima o vašem djetetu ili sa stručnim timom; psihologom, logopedom, pedagogom da saznate više o djetetu njegovim jakim stranama i onome na čemu svi zajedno još možemo raditi u godini prije polaska u školu .
Ideje za aktivnosti s predškolcem u vlastitom domu možete pronaći na ovoj stranici.
Korisni linkovi za igru i učenje predškolaca
Ispiši stranicu