Vrijeme jedan na jedan

Kažu da svaka situacija, pa tako i one koje su nas izbacile iz naše „kolotečine“, kao ova s Korona virusom, imaju i svoju pozitivnu stranu. Ta pozitivna strana je zajedničko vrijeme u obiteljskom okruženju. Na nama je kako ćemo ga planirati i iskoristiti.

Posebno vrijeme koje smo trebali imati i prije je tzv. vrijeme "jedan na jedan". Ono omogućuje djetetu da raste emocionalno i da s roditeljem stvara odnos u kojem je sigurno otvoriti se i progovoriti o svojim problemima. To je:

Vrijeme jedan na jedan omogućava djetetu doživljaj da je vrijedno takvo kako jest.

Kako vrijeme jedan na jedan može izgledati?
Uloga djeteta u vremenu jedan na jedan je birati igru, organizirati aktivnost, voditi razgovor i govoriti vama ono što želi.
Uloga roditelja je pratiti dijete i aktivno sudjelovati, ali bez namjere da preuzme vodstvo ili da „sabotira“ igru. Npr. kada vaše dijete kuha kavu vama i lutkama nemojte govoriti da ne volite kavu ili da bi bilo bolje da lutke piju mlijeko... prepustite se vođenju djeteta, uzmite kavu, pomirišite ju, recite „Mmmm, baš mi je bila fina.“. Umjesto potrebe da usmjeravate igru, prepustite se i preuzmite ulogu koja vam je dodjeljena.
 

Što ako u obitelji ima više djece?

Omogućite djeci različit raspored; dok starije dijete ima neku obavezu, iskoristite to vrijeme za "jedan na jedan" s vašim mlađim djetetom, ili dok mlađe dijete spava, organizirajte vrijeme za starije dijete.
Lakše je ako su oba roditelja uključena.
Pokušajte sa zajedničkom igrom u kojoj djeca mogu voditi, a vi pratiti, npr. princeza (po želji kćeri) je došla na planet dinosaura (tema dječaka). Potičite ih na pronalaženje zajedničkih tema.
 

Što raditi s bebama/djecom do 3 god.?

Što raditi s predškolcima?

(Puno više aktivnosti naći ćete na našoj web stranici pod Aktivnosti).
 

Slušajte i gledajte svoje dijete.
Dajte djetetu svoju punu pozornost.
Zabavljajte se!




Ispiši stranicu